Alla inlägg den 13 mars 2009

Av Sara - 13 mars 2009 12:34

Varför ska man betala så mycket för något som inte fungerar? Varför ska man betela för ett SL kort som är dyrt och sen när man ska åka kan man ladrig vara säker på att man kommer i tid, för tågen är nästan jämt försenade. Mer eller mindre. Det är inte konstigt att jag har börjat åka SJ till Stockholm, visst det är lite dyrare men tågen är inte lika ofta försenade som SL och det går dubbelt så fort att komma in. Jag betalar hellre det lite dyrare för att vara säker på att man kommer fram än att stå och vänta flera minuter på tåget.

Sen ska vi inte tala om bussarna! De är också mycket försenade åker till jobbet med buss och den vägen man åker så byter busschaufförerna plats. Sen står dom och pratar en stund så att man själv missar nästa buss eller tåg som man ska ta. Det har hänt flera gånger. Sköt ert jobb och kom i tid! Skulle åka en morgon med bussen och hade smsbiljett och visade upp den. Hon som sitter där tittar på mobilen och säger till mig att den ser konstig ut. Att det är fel datum, så jag får skicka ett nytt sms. Jag var för trött för att argumentera. Sen när jag sätter mig på min plats och tittar på de båda sms är det inte ngt fel på datumet, kärringen lurade mig!

De ska bygga ny rälsväg till Arlanda och det kommer drabba märsta att hälften av tågen ska gå till märsta och resten till Arlanda. Alltså kommer tågen då gå en gång i halvtimmen! Och skulle man ta tåget mot Arlanda och sedan bussen till märsta skulle det ta lika långtid som att stå och vänta på nästa tåg och skulle då va framme ungefär samtidigt. Vad tänker SL med? En gång i halvtimmen?! Nej blir mer och mer irriterad på SL.

Av Sara - 13 mars 2009 09:57

Idag kommer systeryster hem! Fick reda på det igår, men hon är bara hemma ett par timmar sedan åke hon till Årsta som alltid. Men förstår att hon saknar honom.

Nicklas ringde igår vid 12 tiden på natten och sa att han kommit ner, det var en lång resa på 9 timmar då även matrast inräknat. Han sa att de var långt ner i Skåne. Jag saknar honom jätte mycket, känns så tomt utan honom.

Idag blir det tacokväll!! Sitter nu och väntar på att Tess ska ta sig till skolan och sedan ringa mig så att vi kan åka och handla. Ser verkligen framemot kvällen! Men tilldess att Tess ska ringa ska jag skriva CV och städa på rummet. Ska inte slappa efter nu ska hinna klart det!

Tjingeling

Presentation

Omröstning

Känner jag dig?
 Ja, känner dig väl
 Ja, träffats någongång
 Vet vem du är
 Nej

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5 6
7
8
9 10
11
12 13
14
15
16
17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards